Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2007. március 3., szombat

Hollandia fővárosa

Úgy egy hete, forrást próbáltam találni arra, hogy melyik törvény határozza meg, hogy mi Hollandia fővárosa (miután ugyanezt Dániával nem sikerült, mert ellentmondásos dolgok jöttek ki..), és szembetaláltam magam az enwiki témának szentelt cikkével, mert természetesen az enwikin még erről is van külön cikk... Gondoltam lefordítom, végre írjak én is szócikket a magyar wikibe alapon, és végül meg is tettem, de nem vagyok teljesen megelégedve az eredménnyel... Egyrészt valahogy kevésbbé tudom kifejezni magam magyarul, mint amennyire angolul értek (vagy legalábbis gyakran ez az érzésem), másrészt szembetaláltam magam egy csomó történelmi szakkifejezéssel, aminek nem tudom a magyar megfelelőjét. Ilyenkor általában megnézem az adott enwiki cikket, és ha van magyar változata, akkor bingó; a holland történelemmel kapcsolatban sajnos ez nem ment ilyen könnyen, és a történelem atlasz sem volt igazán sok segítség, így nagyjából rögtönöznöm kellett.

A cikkel még pár más dolog miatt sem vagyok megelégedve: A helyesírásom az nem az igazi.. a cikk az előbbiek miatt tárgyi tévedéseket tartalmazhat, és egyetlen forrással sincs alátámasztva (a holland wikin annyi előnyük van, hogy szó szerint idézik a releváns részleteit az adott alkotmányoknak, de azon túl az sincs).. Az enwikin könnyen megoldható lenne, rányomnék egy sablont, hogy Hollandia vagy történelem szakértő figyelmét igényli a lap..

Mindenesetre, mostmár elmondhatom, hogy nem csak csillagászati, sci fi, zászló, politika, tv, és zene témájú, hanem közigazgatási témájú cikket is kezdtem már (és ez utóbbit be is fejeztem, leszámítva a rá váró javításokat).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése