Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2008. június 13., péntek

Nyelvvizsgajelentkezés: 3 perc alatt

vizsgajelentkezés Ma jelentkeztem angol szakmai nyelvvizsgára az interneten. Az egész folyamat nagyon gyorsan lezajlott: regisztráltam, beléptem az oldalukra, kiválasztottam melyik nyelvből, milyen szinten, mikor és hol akarom letenni a nyelvvizsgát, miután megadták a befizetési adatokat, és banki átutalással* a netbankon keresztül ki is egyenlítettem a számlát.

A sikeres jelentkezés így szószerint Heuréka élménnyel töltött el, hogy így is lehet ezt csinálni. Százszor kényelmesebb volt, mint a BME-s vagy Rigós folyamat: bemenni jelentkezési lapért, csekkért, el a postára, kitölteni kézzel a jellapot, felragasztani a csekszelvényt, az egészet lefénymásolni, beadni (BME-n extra: befizetni plusz százforintot bélyegre). Ma már egy nyelvvizsga húszezer forint körül van, elvárható lenne egy ilyen netes renszer alkalmazása az általános nyelvvizsgáknál is, annál is inkább mert kevesebb titkárnőre és adatfeldolgozó diákra van szükség és papírt spórol, így környezetbarát.

*: Sajnos a bankkártyás fizetés, ami tényleg kétperces folyamattá alakította volna a jelentkezést csak a következő jelentkezési időszakban működik. Az átutalás volt a leglassabb része a folyamatnak, mert nem tudtam belépni a bankom honlapján mert a Firefox elfelejtette az azonosítóm, ez bonyolította a dolgot.

2 megjegyzés:

  1. Ez elvileg a Corvinus gazdasági nyelvvizsgája, de van vagy tíz vizsgahely, ami közül lehet választani.
    Általános nyelvvizsgára, vagy más szaknyelvvizsgára tudtommal nem lehet jelentkezni, csak erre az egyfélére.

    VálaszTörlés