Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2008. június 2., hétfő

MÁV információ

Tervezem következő utazásom: kéthetes AEGEE nyári egyetem Eindhovenben. Sajnos már lekéstem minden olcsó utazási lehetőségről, és így maradtak a drágák...

Mindenesetre mielőtt beletörődtem volna a vereségembe (a folyamatosan növekvő árakkal szemben) megpróbáltam információt szerezni a MÁV utazási lehetőségeit illetően. Írtam egy e-mailt úgy éjfélkörül az informacio@mav-start.hu címre, ahonnan másfél órán belül meg is jött a válasz az éjszaka közepén az összes szükséges járattal és a jegyek áraival (arra az esetre is, ha sikerül kedvezményes jegyet kapnom, és arra is ha nem), és egy tanáccsal, hogy ha tudom már mikor utazok menjek be a menetjegyirodába.

Ez a kedvezményes jegy megvallom őszintén igencsak izgatott, de hiába próbáltam konkrét időponttal rákérdezni az elérhetőségére az ügyintéző hasonló gyorsaság mellett nem tudott választ adni, ami elég furcsa volt.

Felkerekedtem hát és ellátogattam a Nyugati pályaudvar nemzetközi pénztárába, szépen kiálltam a sort, és megtudtam hogy a kedvezményes jegyről nagyjából lecsúsztam, de eme bejegyzésem szempontjából nem erről akarok írni, hanem az engem ért apró megdöbbenésekről.

Az egyik ilyen, hogy a pénztárosoknak nincs számítógépük, így ha nem menetrendi kérdés merül fel (amit egy nyomtatott könyvecskéből válaszolnak meg), akkor hátra kell vonulniuk jó tíz percre az irodába, hogy megtudják a választ. Szerintem ez a 21. században már elfogadhatatlan az egyik legnagyobb pályaudvaron még akkor is, ha pár éven belül lebontják az egészet egy esetleges kormányzati negyed kedvéért, ezennel üzenem a sztrájkot fontolgató dolgozóknak, hogy a fejenként áhított 250e forintjukat lehetne a szolgáltatások fejlesztésére is fordítani.

A másik apró meglepetés, hogy bár a jegyek árát euróban számoljak, azokat csak forintban lehet kifizetni, azt is egy május 1-én rögzített árfolyamon (1EUR = 255 Ft). Abban nem vagyok biztos, hogy kártyás fizetésnél is ezt az árfolyamot használják, vagy simán euróban szívják le az összeget (ez utóbbi megoldás jelen árfolyamok mellett a vásárló javát szolgálná).

Összefoglalva a MÁV internetes ügyfélszolgálata általánosságban nagyon felkészült és gyors, de nem feltétlenül tud konkrét információkkal szolgálni, míg a nemzetközi jegypénztáruk szomorúan alulfelszerelt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése