Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2008. május 21., szerda

El Al security

Csurtus blogját olvasva gondoltam ideje nekem is leírni, én hogy éltem meg az El Al légitársaság biztonsági vizsgálatát.
Én alapból úgy mentem oda, hogy előzőleg a bátyámat külön elvezették, hogy tüzetesebben megvizsgálják. A félelmeim nem voltak alaptalanok, igaz nem vetkőztettek le, de alaposan kikérdeztek. Ott ronthattam el a dolgot, hogy hirtelen nem tudtam, hogy voltam-e már életemben Szarvason, ami mint később kiderült nem a konkrét hely miatt fontos, hanem az ottani zsidó ifjúsági tábor miatt. Lényeg a lényeg, ezután végigkérdeztek magyarul, majd miután bevallottam, hogy tudok angolul egy középkorú hölgyhöz küldtek, hogy ő is kikérdezhessen.
Eljutottunk az első egy-két kérdésig, miután a szekuritis hátrébb állt, elkezdte baszogatni a walki talkiját, majd kb. az egész reptéren kihangosítva elkezdett bele héberül beszélni, konzultálva a közelben álló másik biztonságival is közben. Ennél a pontnál kb. azt gondoltam azt mondja: "találtunk egy terroristát, ismétlem találtunk egy terroristát, ez nem gyakorlat, nem gyakorlat".
Mire odajött egy nagyon csinos fiatal tisztnő, aki bemutatkozott, mint gyakornok, és megkérdezte nem bánom-e, ha ő is kikérdez, miközben az idősebb nő felügyeli. Mondtam, hogy nem bánom, így is úgy is ki kell kérdezniük, akkor már tegye ez a csinosabb alkalmazott. Mint gyakorlópéldány, már az első kérdést elrontotta:
Megkérdezte voltam-e már Izraelben, mire rászólt héberül az idősebb tiszt, mire újra megkérdezte hogy voltam-e már Izraelben, viszont kicsit más nyelvtani szerkezetet használva... Úgy látszik nem mindegy, hogy hogy kérdezik... De nem húztak csőbe, mindkétszer tartottam magam a sztorimhoz :). Ezután már csak a teljes életemet kellett elmesélnem beleértve, többek közt: hova jártam gimibe, hogyan kell felvételizni az egyetemre, mit tanulok az egyetemen, milyen tárgyaim vannak, mi a fenéért kell filozófiát tanulnom az egyetemen. Közben a reptérre engem kikisérőket is kikérdezték, hogy nem akarok-e elszökni a csoporttól és kint maradni Izraelben.
A csoportban egyébként nem én jártam a legrosszabbul: az egyik lányt állítólag levetkőztettek és utólag két biztonsági tiszt kísérte fel a gépre a check-in után, míg egy srácnak akinek kinyitották a csomagját nem rakták azt utána fel csak a másnapi gépre (kárpótlásul kapott egy egységcsomagot benne mosószerrel, fogkefével, és egyéb nélkülözhetetlen kellékekkel).

1 megjegyzés: