Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2007. július 7., szombat

Dickens: A Tale of Two Cities

Amióta meghallottam az egyik Star Trek részben Picard kapitányt idézni a Két város regényét, elhatároztam, hogy elfogom olvasni. Meg is vettem a könyvet úgy két éve angolul. és a hatvanadik oldalig el is jutottam a könyvben, kétszer újrakezdve (mindannyiszor túlszárnyalva az öreg kapitányt, aki csak kb. odáig jutott, mint amennyi a blog mottójában idézve van, bár nagyon szép, bőrkötéses kötete volt a müanyaglapba épített elektronikus papír korában), mert kicsit kifogott rajtam a nyelv, meg nem voltam kellő lelki akarattal felvértezve az olvasáshoz.
Tegyük is hozzá, sajnos nagyon sok fontos és klasszikus könyvet nem olvastam eddig el, és hiába mondhatom hogy sokáig műveltnek tarthattam magam, igen komoly aggályaim lettek efelől mostanában, hogy csökkent a könyvek iránti fogékonyságom.
Ráérezve műveletlenségemre, egyfajta önsegítésként úgy döntöttem, hogy mentem ami még menthető, és visszatérek az olvasáshoz, hogyha felületesen is, de ismerjem a klasszikusokat, és a többi fontos kortárs könyvet.
Kezdetnek elolvastam Fejes Endre Rozsdatemető című családregényét (melyet egyik volt tanáromtól kaptam ajándékba), majd most a még hiányzó 300 oldalt a már említett Dickens könyvből. Ha művelt egyelőre nem is lettem két könyvtől, de tekintve, hogy nekem erősen kell szuggesztálnom magam, hogy belekezdjek egy könyvbe (megfelelő számú, és kellően ismert személynek kell tanúsítania, hogy jó könyv [pl. : Pickard kapitány, de ha ő nincs kéznél, akkor valamelyik családtagom], és emellett nem árt, ha előzetesen tudom, hogy miről szól), ez jó kezdet. A számítógépfüggőségemen talán segít, és az unalmat is elűzi a nyári pangás idején, amikor semmi sincs a TV-ben; és jól jön a gyakorlás mind magyarul, mind angolul.
A következő könyv még nem tudom mi lesz, talán a Száll a kakukk fészkére, vagy valamelyik klasszikus angolul, melyeket kb. 800 forintja darabja lehet venni a Libriben (a lejárt szerzői jogok miatt gondolom), vagy akár a Gutenberg projekten is olvashatnék, ha nem tartanám lehetetlennek a könyvek monitoros élvezetét jelen környezetemben (nehezíti a koncentrálást a számítógép zúgása).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése