Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2007. július 8., vasárnap

Live Earth


A Live Earth közvetítést én is néztem, ahogy állítólag még két milliárdan tették a Földön (már abba beleborzongok, hogy ez a kétmilliárd néző mennyire megterhelte a környezetet..; a fellépők okozta jelenlegi és múltbeli környezetkárosítások már meg lettek bocsátva...). A közvetítés minőségéről osztom a Comment:Com-osok véleményét, az egész egy katasztrófa volt, ami igen nagy kár, mert engem a zene maga kevésbbé is érdekelt, mint a kisfilmek, amiket csináltak hozzá. Zseniális Cool-os műsorvezetőinknek sikerült többször lemaradni az elejéről, azzal, hogy belebeszéltek (miért nem bírták élő műsorvezetés nélkül közvetíteni, rejtély számomra), de a szinkrontolmács se volt épp a talpán, azontúl, hogy lemaradt dolgokról, többször konzisztensen félrefordított (pl. a milliót következetesen milliárdnak fordította). (Egyébként a netet bejárt Horn Gyula beszédés videóban engem az fogott meg, hogy a fiatal szinkrontolmács milyen tehetséges, még ha meg is izzasztották már a végére).
A koncerten mindenképp érdekes volt, a különböző sztárok összefogása a cél érdekében, egy olyan összefogás, aminek a G8 vezetők közt kellene megismétlődnie a témával kapcsolatban, nem csak zenészek jelentek meg, hanem amit én láttam, pl. az Office főszereplője Ricky Gervais is (aki egyébként már más jótékonysági akción is részt vett).
A Föld védelme valóban nagyon fontos, és nem lehet várni arra, hogy más lépjen (talán ezt kívánná jelképezni Madonna üzenete a bejegyzés elején), nekünk is lépnünk kell, és a krízist két oldalról kell megközelíteni: globálisan, a vezetők által, és lokálisan, általunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése