Endami

Magyar Wikipédia Magazin

2010. április 9., péntek

Pozsonyi kirándulás

Az egyik elmúlt hétvégén a Gyakorlati Diplomácia Társasága az egyetemi előadások és hazai helyszíni látogatások szervezésének körén kívülre lépett amikor kétnapos kirándulást tett a Magyar Köztársaság pozsonyi nagykövetségén. Bár a társaság hazai életében sokszor csak virtuálisan tudok részt venni (főleg technikai oldalon) egyéb elfoglaltságaim miatt, ezt a lehetőséget nem hagyhattam ki.

Kilátás a tetőről, háttérben a hegyek már Ausztriában vannak

A nagykövet úr és felesége a rezidencián láttak minket vendégül és azon túl, hogy betekintést engedtek a nagykövetségbe és a nagykövet munkájába egy nagyon jó programot is szerveztek nekünk.

A kék rendszámú mikrobuszok a követségre repítettek minket, ahol egy késői reggeli-korai ebéd keretében lehetőségünk nyílott beszélgetni a nagykövettel a szlovák–magyar kapcsolatokról, rákérdezni az utóbbi időszak nagyobb port kavart ügyeire és hogy mi az ami a sajtóból kimaradt. Beszélgettünk a közelgő szlovákiai választásokról és a helyi magyarok helyzetéről is. A hétvégén folytatott beszélgetések nagy mértékben megváltoztatták az eddig a szlovák politikáról és az itteni magyarság helyzetéről bennem élő képet több szempontból is.

A pozsonyi vár
A követségi ebéd után pozsonyi városnézéssel folytatódott a program, magyar nyelvű idegenvezetéssel. A város belvárosa amilyen kompakt, annyira szép, sok-sok sétálóutcával, szép épületekkel, palotákkal. Bár nem merészkedtünk a panelrengeteg közepébe, a buszból azért látszott, hogy nagyon sok házat felújítottak az utóbbi időben. A nap hátralevő része jó kis beszélgetéssel, iszogatással, Activityzéssel telt.

A követség épülete
Másnap meglátogattuk a vöröskői várat Pozsonytól nem messze, mely a Pálffy és az Erdődi család birtoka volt egészen 1945-ig, amikor a szlovák állam tulajdonába került. A vár azért is érdekes, hogy  itt található Szlovákia legnagyobb reneszánsz bútor gyűjteménye.

A várlátogatás után végül visszatértünk a követség újonnan épített, kicsit minimalista stílusú, modern épületébe, mely Pozsony egyik felkapott negyedében található kilátással a Dunára és a dévényi várra. Itt megebédeltünk, mielőtt indult volna a buszunk vissza Pestre.

Összességében kiváló vendéglátásban volt részünk, a nagykövet úr és felesége nagyon szimpatikusak és kedvesek voltak, jó volt a társaság így mindenképpen jó emlékekkel fogok gondolni második pozsonyi látogatásomra.